Jak se svézt na zelené vlně a ještě vydělat?

    Změna podnebí a růst populace mají za následek vyšší spotřebu energie, jídla, vody a výrobních materiálů. To vše vede k tomu, že si během příštích desetiletí budeme muset osvojit nové návyky. Fond BNP Paribas Environmental Absolute Return Thematic chce profitovat z této změny, protože předpokládá, že společnosti, které budou investovat do nových, udržitelných způsobů výroby a produkce, získají konkurenční výhodu oproti ostatním firmám. Naopak podniky, které nebudou dostatečně rychle inovovat, mohou nejen ztratit přízeň zákazníků, ale také se dostat do problémů kvůli regulatorním tlakům a zákonným požadavkům na snížení emisí při výrobě.

    Jak se svézt na zelené vlně a ještě vydělat?

    Zkrácený název fondu je BNP Paribas EARTH (první písmena z každého slova Environmental Absolute Return Thematic), což přímo reflektuje investiční strategii zaměřenou na firmy, které se soustředí na nová řešení ohledně přeměny výrobních procesů. Tento fond je strukturován jako fond fondů, a tak kromě přímých akcií také investuje do jiných fondů s podobným zaměřením. Z korporátních firem mají v portfoliu momentálně největší váhu společnosti Plug Power, Sunnova Energy International a Green Plains.

    Fond používá long-short strategii, což znamená, že do svého portfolia jednak kupuje aktiva, u nichž předpokládá, že cena půjde nahoru, tak i ty, u nichž soudí, že cena bude klesat. Teoreticky by tak měl být fond ziskový nehledě na tržní podmínky. V rámci long strategie Fond nakupuje akcie společností, které mají vysoký potenciál ovlivnit v budoucnu průmyslovou výrobu. Naopak „shortuje“ společnosti s vysokým rizikem, že se jim technologickou transformaci nepodaří úspěšně zvládnout.

    Zajímavostí je, že fond má relativně nízké SRRI – pouze 4 – a přitom cílí na očekávanou výkonnost okolo 8 % ročně podobně jako rizikovější dynamické fondy. Na druhou stranu fond nevede žádný benchmark, vůči kterému by porovnával svou výkonnost, a investor tak nemůže jednoduše porovnat, jak se fondu daří ve srovnání s ostatními investičními nástroji.


    Petr Matějovský
    Relationship Manager
     

    Upozornění k publikovaným článkům ›